15 януари 2013

Торта с котенце - Hello Kitty Cake




Вече седмица се готвя да напиша за тази торта.
А всъщност почни няма какво да кажа...  това почна да ми се случа доста често напоследък. :)

Всъщност Дари вече е на три, а аз точно на тридесет и три, дали пък затова не изгубих дар слово. За всичко е виновно ЕГН-то, така беше израза нали...  :)
Как се прави  торта има вече на всякъде... и аз наистина не съм по тази точна наука, слагам в кремовете лимонени корички с ванилия, разбивам блатове с какао и нищо не ми се струва невъзможно. И докато правя това, дори нямам точна идея какво иска Дари за празника си.
Мислех, че ще е принцеса, а то какво стана торта с котенце.


Нека обаче не да ви занимавам с бла... бла...  как се разбиват блатове с еди си колко яйца и как става  крем от сметана, и извара( чешки тип), но само да ви споделя.

НЯКОЛКО ИНТЕРЕСНИ ТРИКА ЗА ГЛАДКА ТОРТА: 


1. Това е вита торта и нареждам блатовете във вид на руло един след друг, и опаковам в фолио я оставям да стегне в хладилника за 10 часа. Още преди да я навия обаче, на подноса слагам голямо парче домакинско фолио. То е там защото при навиването долната част на тортата става много равномерна. След като стегне, цялата я обръщам и отлепям фолиото, така дъното идва  отгоре, а неравностите отиват долу. Това ми спестява много ядове и мазането на голямо количество маслен крем за изглаждане. 


2. За да се получи гладка торта облечена във захарно покритие(аз обаче все му казвам захарно тесто) е нужно самата торта да много добре измазана с маслен крем, преди да се положи фондана.
Мазането правя на няколко пъти от три до пет, зависи от неравностите.
С първия слои прилепям трошичките( инструмента ми е обикновена пластмасова шпакла от железарския магазин, идеален помощник за стъргане на замръзнало предно стъкло на колата ) и тортата отива в хладилника.
Като стегне с втория  етап изглаждам неравностите в блатовете и височините и тортата пак отива в хладилника. Когато излезе от там, намокрям ръце в топла, почти гореща вода и минавам цялата торта за да стане лъскава и гладка.
Следващите пъти нанасям масления крем като тънък филтър и като след всеки охлаждам и преди да нанесе следващия изглаждам с ръце.

3.Последното условие за гладко покритие е самото покритие да не разточено прекалено тънко.
Дебелината му определя до каква степен неравностите ще прозират.
Идеален размер преди полагането е към 0.3мм след като се сложи така или иначе то леко изтънява от придърпването.

4. Шпакличка за изглаждане на вид незначителен инструмент, но много полезен когато желаете да изпънете и изгладите фондана добре. Нямам представа каква в цената в България, тук я намерих за по-малко от пет лева.



































Остана само да се уточним с Даринчето в каква рокля да е Hello Kitty, цвета и дължината се оказаха някак изненадващо еднакви с тези на нейната рокличката, и нищо чудно децата имам особено добре развит нюх за естетика.

Всъщност аз имах проект идея каква да е украсата... странни дървета с цветни корони, и малка принцеса с кошничка, но все пак не мама е има рожден ден и нали точно за това правя торта за да е такава каквато рожденичките си мечтаят.
Съпруга ми по този повод каза, че ако искам принцеса и фентъзи дървета да си направя и на мен една торта след празника на Дари.
Да, да и аз така мислех... за три дни разлика две торти, това не го виждам освен, ако втората торта не ми я спретнат децата.  И не е изненада, за да не чистя кухнята след това.

Ау, а уж щях да пиша малко...
Само кафето към седянката ми липсва днес. :)
Прекрасен ден ви желая, и черпя с парче какаова торта с ванилово-лимонен, сметанов крем и котенце с дълга рокля за разкош.

И още много благодаря за чудесните пожелания за празниците и не само за коледните, но и за личните. Нека ви се връщат, мили гости и приятели.
1001 усмивки днес пращам за вас.



4 коментара:

  1. Тортата е съвършена - моите поздравления! Определено ценни препоръки - надявам се 1 ден и моите фонданови опити да завършат с подобен резултат :)

    ОтговорИзтриване
  2. Da vi e 4estit rojdenniya den. Mnogo zdrave, mnogo usmifki i mnogo zanimavki na Darito. İ mnogo pozdravi ot men :)

    ОтговорИзтриване
  3. Да е жива и здрава сладурката , а всички вие! Тортата е прелестна!

    ОтговорИзтриване

Добре дошли, по тихите пътеки към нашата градина. Всяко ваше посещение е повече от гостуване. Всеки ваш коментар е поздрав. Останете, разгледайте и се почуствайте като у дома... Защото всеки ден е вълшебство, и съм щастлива да го споделя точно сега, точно с вас.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...